0
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 3 اسفند 1399 در ساعت 47 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتومبیل های SUV قدرتمند با موتورهای الکتریکی و هیبرید معمولا بسیار سنگین هستند و در عین حال فضای کمی برای نصب لاستیک های بزرگ با شاخص وزن بالاتر را دارند. برای حل این مشکل، کنتیننتال اولین لاستیک با شاخص وزن HL را رو نمایی کرد. این لاستیک تحمل بار بیشتری نسبت به لاستیک هایی با استاندارد XL را دارد. قرار است این شاخص بار به صورت HL 245/40 R 19 101Y بر روی دیواره لاستیک ها نوشته شود. تحمل لاستیک هایی با کد وزن HL، نسب به لاستیک هایی با کد وزن XL، ده درصد بیشتر است.

لاستیک کنتیننتال

به گفته شرکت کنتیننتال، این افزایش ظرفیت برای برآورده کردن نیازهای مشتری هایی که از خودروهای الکتریکی و هیبریدی استفاده می کنند بوده است. و برای ساخت این تایر مجبور به تغیر ساختار و ترکیب مواد جدید بوده ایم.

استفان هانبخت، مسئول طراحی لاستیک کنتیننتال:

ما برای ساخت این نوع لاستیک با مشکلات و تغییرات زیادی در ساختار لاستیک روبرو بودیم. و مجبور بودیم تا ساختار لاستیک ها را تقویت کنیم تا تحمل وزن بیشتری داشته باشند. به علاوه اینکه باید تغییراتی در ساخت آج لاستیک ها می دادیم تا صدای کمتری تولید کنند. این الگوی آج بهینه باعث شد تا مقاومت غلطشی لاستیک ها کم شود تا علاوه بر بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش مصرف سوخت، طول عمر آج لاستیک در سطح استاندارد خود باقی بماند.

در حال حاضر این مدل از لاستیک ها قرار است به صورت لاستیک فابریک برروی خودروها نصب شود. اما شرکت کنتیننتال قصد دارد که این استاندارد را در لاستیک های جایگزین خود قرار دهد.

 

منبع: tire technology international

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()