0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400 در ساعت 51 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

لاستیک فابریک یا OE

هنگام طراحی خودرو، مهندسان طراح لاستیکی را که می تواند بهترین عملکرد و کارایی را برای خودرو داشته باشد انتخاب یا طراحی می کنند. این لاستیک، با شاخص وزنی و سرعتی مناسب با نوع عملکرد خودرو طراحی شده است. پس به لاستیکی که هنگام خرید خودرو، بر روی آن قرار دارد لاستیک فابریک یا OE (Orginal Equipment Tire) گفته می شود. این لاستیک به خودروی شما کمک می کند تا بهترین عملکرد و کارایی را از خود ارائه دهد.

مثلا برای یک خودروی SUV مانند لندکروز، از لاستیکی استفاده میکنند که عملکرد خوبی در زمین های خشک و مرطوب و حتی مسیر های آفرود را داشته باشد. برای این نوع خودروها بیشتر به شاخص وزن توجه دارند تا شاخص سرعت.  ولی برای خودروی اسپرتی مانند پورشه، از لاستیکی استفاده می کنند که بهترین چسبندگی و عملکرد را در زمین های خشک و خیس داشته باشد. برای این نوع از خودروها بیشتر به شاخص سرعت توجه دارند تا شاخص وزن.

لاستیک فابریک

 

به همین دلیل تولیدکنندگان خودرو برای تولید لاستیک مورد نظر خود با تولیدکنندگان لاستیک همکاری بسیار نزدیکی دارند. مثلا شرکت پیرلی و استون مارتین برای تولید لاستیک DBX به مدت سه سال با هم همکاری داشتند. و پیرلی تنها تامین کننده لاستیک استون مارتین DBX است.

تولیدکنندگان خودرو اطمینان حاصل می کنند که لاستیک طراحی شده برای ماشین جدیدشان، بهترین عمکلرد، شتابگیری، ترمزگیری و کارایی را در تمام شرایط آب و هوایی و جاده ای دارد.

آیا می توان لاستیک فابریک را عوض کرد؟

در جواب این سوال میشه گفت بله. شما می توانید هم سایز لاستیک های فابریک و هم برند آن ها را عوض کنید. مثلا اگر بر روی خودروی شما لاستیک هانکوک قرار دارد، می توانید از لاستیک کومهو یا دانلوپ با همان مشخصات فنی استفاده کنید.

لاستیک فابریک یا OE

اگر از عملکرد لاستیک فابریک خود راضی هستید، در صورت نیاز به تعویض می توانید دوباره از همان مدل لاستیک استفاده کنید. اما اگر از عملکرد آنها راضی نیستید، می توانید سایز یا برند آنرا عوض کنید. به این نکته توجه داشته باشید که شاید استفاده از برند یا سایز جدید، عملکرد خودروی شما را بهبود ببخشد.

مثلا رانندگان خودروهای هیوندای النترا؛ از سواری خشک و لرزش های زیاد شکایت دارند. همچنین لاستیک های آنها در دست اندازها و چاله ها دچار دو پوستی می شود. این مشکل با تغییر سایز لاستیک فابریک هیوندای النترا 215/45R 17 به 215/50R 17 به راحتی قابل حل شدن است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
1 / 10
از 4 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()