0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 25 ارديبهشت 1400 در ساعت 32 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بررسی لاستیک کومهو Eco Solus KL21

اتومبیل های کراس اوور و شاسی بلند به دلیل قابلیت هایی که دارند و همچنین به دلیل جادار بودنشان، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. به دلیل قابلیت های ویژه ی این نوع از خودروها، دارنده گان آن ها همیشه به دنبال لاستیک هایی هستند که بتواند بهترین عملکرد را برای اتومبیل آن ها به وجود بی اورد.

بررسی لاستیک کومهو eco solus kl21

یکی از لاستیک هایی که امروزه بر روی بسیار از خودروهای کراس اوور و شاسی بلند به خصوص در ایران به چشم می خورد لاستیک کومهو است. این برند را می توان از محبوب ترین و شناخته شده ترین برندهای خارجی در ایران دانست. که بسیار از مصرف کننده های ایرانی دوست دارند از آن برای اتومبیل شان استفاده کنند.

در این مطلب قصد داریم تا یکی از لاستیک های پر مصرف و با عملکرد نسبتا خوب کومهو یعنی Kumho Eco Solus KL21 را مورد بررسی قرار دهیم. این لاستیک در بسیار از خودروهای کراس اوور و SUV کیا و هیوندای مثل توسان و سورنتو به عنوان لاستیک فابریک مورد استفاده قرار گرفته است.

 

لاستیک کومهو Eco Solus KL21 چه ویژگی هایی دارد؟

لاستیک کومهو Eco Solus KL21 یک لاستیک چهار فصل است که به عنوان لاستیک فابریک برای بسیاری از اتومبیل های SUV،کراس اوور و مینی ون ها مورد استفاده قرار گرفته است. آج این لاستیک با استفاده از جدیدترین مواد که دوست دار محیط زیست هم هستند ساخته شده است. این ترکیب جدید باعث شده تا مقاومت غلطشی این لاستیک بسیار کم شود. این ویژگی باعث شده تا مصرف سوخت و همچنین تولید گازهای گلخانه ای با این لاستیک کاهش پیدا کند.

بررسی لاستیک کومهو eco solus kl21

مهندسان کومهو برای ساخت آج این لاستیک از پیشرفته ترین نوع سیلیکا استفاده کرده اند و الگوی آن را به صورت متقارن طراحی کرده اند. این کار باعث شده تا Kumho Eco Solus KL21 کشش و عملکرد خوبی را در تمامی شرایط آب و هوایی داشته باشد. همچنین این نوع طراحی مقاومت غلطشی را در این لاستیک کاهش داده است. و باعث شده مصرف سوخت با این لاستیک تا 5% کاهش پیدا کند.

 

بر روی آج این لاستیک چهار شیار عمیق به اضافه شیارهای جانبی زیادی طراحی شده تا چسبندگی آن در زمین های خیس و مرطوب کاهش پیدا کند. این کار همچنین سبب می شود تا خطر هیدروپلنینگ با این لاستیک بسیار کاهش پیدا کند.

در ساختار Kumho Eco Solus KL21 از دو تسمه فولادی با پهنای زیاد که با لاستیک پوشیده شده است استفاده کرده اند. این کار باعث استحکام و مقاومت بیشتر لاستیک در سرعت های بالا می شود. و در عین حال سواری راحتی را هم به وجود می آورد.

بررسی لاستیک کومهو eco solus kl21

 

مزایا

  • پایداری بسیار خوب در سرعت های بالا
  • فرمان پذیری خوب
  • سواری نرم و کم صدا
  • فرمان پذیری خوب

معایب

  • در اثر فرسایش چسبندگی در زمین های خشک کاهش پیدا می کند.
  • عملکرد ضعیف در برف
  • طول عمر کم آج نسبت به لاستیک های مشابه

لاستیک کومهو Eco Solus KL21 برای اتومبیل های کراس اوور و شاسی بلند با رینگ های 16 تا 20 اینچی طراحی و تولید شده است. همچنین شرکت کومهو آج آن را برای 95 هزار کیلومتر گارانتی کرده است.

عملکرد لاستیک Eco Solus KL21 در جاده های خشک و مرطوب چطور است؟

چسبندگی این لاستیک در زمین های خشک بسیار عالی است. این چسبندگی حتی در کراس اوورها و SUV های قدرتمند در سطح بالایی قرار دارد. شتاب گیری و ترمزگیری با این لاستیک در مسیرهای خشک بسیار خوب و عالی است.
علاوه بر این Eco Solus KL21 عملکرد و هندلینگ بسیار خوبی در پیچ ها دارد و پایداری و فرمان پذیری آن در سرعت های بالا بسیار عالی است. و استفاه از ترکیب پیشرفته سیلیس باعث شده تا این لاستیک در هوای سرد و گرم کارایی خود را به خوبی حفظ کند.

طراحی متقارن آج Kumho Eco Solus KL21 مقاومت خوبی را در برابر هیدروپلنینگ به وجود آورده است. این ویژگی همچنین باعث شده تا چسبندگی این لاستیک در آب و هوای بارانی و زمین های خیس بسیار خوب باشد. البته این ویژگی در لاستیک های از برند میشلن و کنتیننتال بسیار بهتر است. اما از نظر قیمت کومهو KL21، قیمت بهتری نسبت به آن ها دارد.

بررسی لاستیک کومهو eco solus kl21

چسبندگی و ترمزگیر کومهو Eco Solus KL21 در برف چطور است؟

لاستیک کومهوEco Solus KL21 عملکرد قابل اطمینانی در زمستان و برف ندارد. و حتی ترمزگیری در برف های سبک با این لاستیک می تواند بسیار سخت باشد. البته این موضوع برای تمامی لاستیک های چهار فصل وجود دارد. پس اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب و هوای سرد و برفی دارد بهتره که از لاستیک های زمسانه استفاده کنید.

راحتی و سر و صدا

این ویژگی است که اکثر لاستیک های کومهو امتیاز خوبی در آن دارند. و قطعا لاستیک Kumho Eco Solus KL21 هم یکی از این موردها خواهد بود. این لاستیک بسار کم سر و صدا است و حتی در سرعت های بالای 120 کیلومتر در ساعت صدایی از آن نخواهید شنید. با توجه به این ویژگی این لاستیک برای کسانی که مسافرت های خارج از شهر زیاد می روند بسیار مناسب است.

آیا لاستیک کومهو Eco Solus KL21 برای آفرود مناسب است؟

اگر بخواهید در مسیرهای خارج از جاده مثل چمنزار یا شن و ماسه های کم رانندگی کنید KL21 عملکرد خوبی خواهد داشت. اما اگر بخواهید در زمین های نا مطلوب و با گل و لای زیاد رانندگی کنید این لاستیک اصلا مناسب نیست. همین امر هم برای برف و یخ های عمیق صدق می کند.

طول عمر آج لاستیک کومهو KL21 چقدر است؟

طول عمر آج لاستیک یک چیز نسبی است. و نوع و عادت های سواری شما تاثیر بسیار زیادی روی آن دارد. همچنین میزان باری هم که بر روی لاستیک های خود حمل مکنید بر روی فرسایش آج بسیار تاثیر گذار است. اگر رانندگی با سرعت و شتاب گیری های زیادی دارید لاستیک شما قطعا سریعتری فرسوده می شود. یا اگر بار زیادی بر روی آن حمل می کنید امکان از بین رفتن سریعتر آج لاستیک وجود دارد. لاستیک Kumho Eco Solus KL21 طول عمر مناسبی خواهد داشت اگر رانندگی معقول داشته باشید و بار مناسبی بر روی آن حمل کنید.

نتیجه گیری کلی
ویژگی های لاستیک کومهو  Eco Solus KL21 بسیار امیدوار کننده است. اما این لاستیک در بعضی از عملکردها ضعف دارد. چسبندگی و فرمان پذیری این لاستیک در زمین های خشک و مرطوب بسیار عالی و لذت بخش است. و احساس خوبی را در هنگام رانندگی به وجود می آورد. اما در برف و یخ چسبندگی و کارایی این لاستیک چندان قابل قبول نیست. و بسیاری از راننده ها از عملکرد KL21 در برف و یخ ناراضی بودند.
یکی دیگر از ضعف های کومهو Eco Solus KL21 طول عمر آج آن است. با اینکه کومهو آج این لاستیک را برای 95 هزار کیلومتر گارانتی کرده است، اما بسیاری از مصرف کننده ها از اینکه آج لاستیک در مسافت کمتری از بین رفته شکایت داشته اند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()