0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 24 مهر 1400 در ساعت 19 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 14 )

بهترین لاستیک ایرانی

یکی از سؤالاتی که بیشتر مصرف کننده ها هنگام خرید لاستیک از کارشناسان لاستیک مارکت می پرسند این است که کدام شرکت ایرانی لاستیک های با کیفیت تر و با عملکرد بهتر را تولید می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید یکسری اطلاعات در باره شرکت های تولید کننده لاستیک بدانید و با توجه به این نکات بهترین لاستیک ایرانی را انتخاب کنید.

کدام یک از برندهای ایرانی لاستیک با کیفیت تری تولید می کند؟

شرکت های ایران تایر، یزد تایر، کویر تایر، بارز، گلدستون و دنا از شناخته شده ترین برندهایی هستند که در زمینه تولید لاستیک فعال هستند. هرکدام از این شرکت ها با استفاده از تکنولوژی شرکت های اروپایی تایرهای خود را تولید می کنند. و هر کدام کیفیت متفاوتی را در زمینه تولید لاستیک دارند.

 لاستیک یزد تایر

بهترین لاستیک ایرانی

در بین تمامی این شرکت ها، یزد تایر را می تواند یکی از برندهایی دانست که لاستیک های سواری با کیفیت بسیار بالایی را تولید و روانه بازار می کند. این شرکت برای تولید محصولات خود از فناوری وردشتاین هلند استفاده می کند. این موضوع باعث شده تا محصولات شرکت یزد با کیفیت بسیار بالایی به دست مصرف کننده برسد.

همچنین شرکت یزد تایر را می تواند اولین تولید کننده لاستیک با کد سرعت V در ایران دانست که اقدام به تولید تایرهای اسپرت از رینگ 16 اینچی به بالا کرده است. علاوه بر این کیفیت بالای محصولات این شرکت باعث شده تا تایرهای آن را به عنوان لاستیک فابریک برای بسیاری از خودروهای تولید داخل استفاده کنند.

لاستیک بارز

بهترین لاستیک ایرانی

می توان گفت که شرکت بارز شناخته شده ترین برند در زمینه تولید لاستیک در ایران است. ولی اگر بخواهیم از لحاظ کیفیتی لاستیک های این برند را رده بنده کنیم در رده دوم لاستیک های با کیفیت ایرانی قرار می گیرد. شرکت بارز برای تولید لاستیک های سواری خود از فناوری شرکت مارگونی ایتالیا استفاده و برای تولید لاستیک های باری خود از فناوری شرکت کنتیننتال آلمان استفاده می کند. این موضوع باعث شده تا لاستیک های تولیدی شرکت بارز کیفیت بسیار خوبی را داشته باشند. و مصرف کننده های بسیاری خواهان استفاده از محصولات این شرکت باشند.

همین کیفیت بالای تایرهای تولیدی شرکت بارز باعث شده تا بسیاری از شرکت های خودروسازی داخلی از لاستیک های این برای محصولات تولیدی خود استفاده کنند. لاستیک های بارز برای بسیار از اتومیبل های ایرانی مثل سراتو، تندر90، ساندرو و استپوی به عنوان لاستیک فابریک استفاده شده است.

شرکت بارز جدیدا اقدام به تولید تایرهای سواری برای رینگ های 16، 17و 18 اینچی کرده است. قیمت مناسب این لاستیک ها و کیفیت خوب آن ها باعث شده تا بسیاری از دارندگان اتومبیل های خارجی از آن ها به عنوان لاستیک جایگزین برای اتومبیل های خود استفاده کنند.

لاستیک کویر

بهترین لاستیک ایرانی

شکرت کویر تایر را می توان به عنوان سومین تولید کننده لاستیک به حساب آورد که تایرهای با کیفیت بسیار بالایی را تولید و در اختیار مصرف کننده های قرار می دهد. این شرکت برای طراحی و تولید تایرهای خود از به روزترین فناوری های شرکت های اروپایی و ژاپنی استفاده می کند. و همین موضوع باعث شده تا تایرهای تولید شرکت کویر کیفیت بسیار بالایی را داشته باشند.

کیفیت بسیار خوب لاستیک های کویر تایر سبب شده تا محصولات این شرکت 22 درصد از نیاز مصرف کننده ها را در زمینه تایر تامین کند. همچنین این شرکت جدیدا اقدام به تولید لاستیک برای رینگ های 16، 17، 18 و 19 اینچی کرده است. همین موضوع باعث شده تا کویر تایر یکی از شرکت های پیشرو در تولید لاستیک اسپرت برای خودروهای وارداتی باشد.

کویر تایر برای اتومبیل های خارجی مثل سانتافه، جک S7، نیسان قشقایی، هیوندای توسان، کیا اسپورتج و ویتارا لاستیک های با عملکر و کیفیت بسیار خوبی را تولید می کند.

لاستیک گلدستون

بهترین لاستیک ایرانی

برند گلدستون را می توان یکی از جدید ترین برندهای تولید کننده لاستیک در ایران به حساب آورد. و از زیر مجموعه های سرکت آرتاویل تایر است که فعالیت خود را از سال 1375 آغاز کرده است. که دارای یکی از بزرگترین کارخانه های تولید لاستیک در شمال غرب کشور است. که طیف وسیعی از لاستیک های سواری، بایاس و TBR را تولید میکند.

همچنین لاستیک های گلدستون با استفاده از همان تکنولوژی و مواد اولیه که برای تولید لاستیک یزد تایر استفاده می شود تولید می کنند. همین موضوع باعث شده تا لاستیک های گلدستون کیفیت بسیار خوبی را داشته باشند. اما تبلیغات کم و نو پا بودن این برند باعث شده تا در نظر مصرف کننده ها تایرهای بی کیفیت و با عملکرد پایین ب حساب بی آید. اما باید اینجا خیالتان را راحت کنیم که لاستیک های گلدستون کیفیتی همچون محصولات شرکت یزد تایر را دارند.

لاستیک ایران تایر

شرکت ایران تایر یکی از قدیمی ترین تولید کننده های لاستیک در ایران است که فعالیت خودشو از سال 1343 آغازه کرده است. ایران تایر طیف وسیعی از لاستیک های سواری، بایاس و TBR را تولید و به بازار عرضه می کند.

این شرکت در سال های اخیر اقدام به خرید تکنولوژی ساخت شرکت ماتادور کرده است. اما مدریت ضعیف در این شرکت باعث شده تا لاستیک های ایران تایر از لحاظ عمکلرد و کیفیت در پایین ترین سطح در بین لاستیک های سواری ایرانی قرار بگیرد.

 کدام لاستیک ایرانی نرم تر است؟

بسیاری از راننده ها، در هنگام خرید لاستیک جدید برای اتومبیل شان به دنبال تایرهایی هستند که سواری نرم و راحتی برایشان به وجود بی آورد. نرم بودن لاستیک و به خصوص دیواره ی آن باعث جذب بهتر تکان ها و لرزشهای جاده ای می شود و سواری راحت، نرم و کم صدایی را برای اتومبیل و سرنشینان آن فراهم می کند.

در بین برندهای ایرانی می توان لاستیک یزد تایر را به عنوان نرم ترین لاستیک های موجود در بازار به حساب آورد. لاستیک های تولیدی این برند دیواره و آج بسیار نرمی را در بین تمامی لاستیک های ایرانی دارند. و بعد از آن می توان لاستیک های تولید کویر تایر را جزو نرم ترین و راحت ترین لاستیک های ایرانی به حساب آورد. همین موضوع باعث شده تا لاستیک های این شرکت که برای اتومبیل های وارداتی تولید می شود، مصرف کننده های زیادی را به سمت خود جذب کند.

و در رده سوم نرم ترین و راحت ترین لاستیک ایرانی می توان تایرهای شرکت بارز را قرار دارد. تنها ایرادی که در این زمینه لاستیک های شرکت بارز دارند این است که در ابتدا که زیر ماشین قرار می گیرند سواری بسیار خوب و نرمی را دارند. اما به مرور زمان دیواره های آن های کمی خشک می شود و کیفیت سواری را کمی کاهش می دهند.

کدام لاستیک ایرانی کیفیت بهتری دارد؟

کیفیت لاستیک های ایرانی در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. با این حال کیفیت تایرهای تولید بعضی از شرکت های تولید کنند در سطح بسیار بالاتری از دیگز تولید کننده قرار می گیرند. در بین شرکت های تولید کننده لاستیک در ایران، تولیدات شرکت یزد تایر را می توان جزو با کیفیت ترین تایرهای ایرانی دانست. و بعد از آن لاستیک های تولید شده توسط شرکت بارز از کیفیت ساخت بسیار بالایی را دارند.

در این بین شرکت کویر تایر در چند سال اخیر تمرکز بسیار زیادی را روی کیفیت تایرهای تولیدی خود داشته است و همین موضوع باعث شده تا لاستیک های تولیدی ایت برند در جایگاه سوم با کیفیت ترین لاستیک های ایرانی قرار بگیرد. و در اخر این رده بندی می توان لاستیک های تولیدی شرکت گلدستون و ایران تایر را جزو لاستیک های سواری که کیفیت نسبتا خوبی را دارند قرار داد.

طول عمر کدام لاستیک ایرانی بیشتر است؟

طول عمر لاستیک های ایرانی یکی از ویژگی های مهمی است که راننده های همیشه قبل از خرید لاستیک جدید از ما سوال می کنند. قبل از همه باید به این نکته توجه داشت که طول عمر آج لاستیک به عوامل زیادی مثل نوع رانندگی، شرایط آب و هوایی، سالم بودن جلو بندی و شرایط نگهداری از لاستیک بستگی دارد.

اگر همه لاستیک های ایرانی را در یک شرایط مساوی قرار دهیم لاستیک های بارز معمولا طول عمر بیشتری را نسبت به سایر لاستیک های ایرانی دارند. و بعد از لاستیک بارز، لاستیک های یزد تایر طول عمر بسیار خوبی را دارند. و در آخر هم لاستیک های کویر تایر را می توان جزو با دوام ترین لاستیک های ایرانی به حساب آورد. البته از لحاظ کارکر لاستیک های هر سه برند تقریبا در یک اندازه هستند. اما لاستیک های کویر و یزد به دلیل اینکه آج و ساختار نرم تری دارند، طول عمر کمتری نسبت به لاستیک های بارز دارند.

نتیجه گیری

خوب همان طور که توضیح دادیم هر کدام از لاستیک های ایرانی کیفیت و ویژگی های متفاوتی دارند. و از لحاظ کیفیت، عملکرد و قیمت تفاوت هایی با یک دیگر دارند. لاستیک های تولیدی شرکت یزد تایر، بارز و کویر در بالای رده بندی از لحاظ کیفیت، عملکرد قرار دارند و همچنین از قیمت بالاتری هم نسبت به سایر برند ها مثل گلدستون و ایران تایر دارند.

علاوه بر این ها شرکت های یزد تایر، کویر تایر و بارز در سال های اخیر اقدام به طراحی و تولید لاستیک برای اتومبیل های وارداتی کرده اند. همین موضوع هم باعث شده تا سطح کیفت و عملکرد تایرهای تولیدی آن بسیار بالاتر از سایر برند های دیگز ایرانی باشه.

این شرکت های لاستیک های برای رینگ های 16 تا 19 اینچی طراحی و تولید می کنند و می توان آن ها برای اتومبیل های مثل هیوندای سانتافه، کیا اسپورتج، هیوندای توسان، هیوندای ولستر و سایر اتومبیل های دیگر وارداتی استفاده کرد. و کارکرد و کارایی این لاستیک ها نسبت به مبلغ که بابت آن ها پرداخت می کنید بسیار ارزشمند است.

ارسال نظر

ن.م :
17 2
سلام ای کاش شرکت‌های داخلی لاستیکهای مرغوب نرم وباکیفیتی تولیدکنندگان لاستیک خوب برای خودروحکم کفش مناسب برای پاهست ومهمترازآن
بهروز :
7 1
تشکر از هدایت درست و صادقانه تان بر خلاف تبلیغات بی اساس برخی از سایت ها . من از هر سه برند همزمان در سه خودرو استفاده می کنم . هر سه به ترتیبی که فرمودید صحیح
مهدی ظفر :
0 1
ممنون از بررسی و مقایسه خوبی که داشتین. فقط بروزرسانی کنید مطلب رو هر سال لطفا.
پیمان :
1 0
بنده لاستیک بارزرو امتحان کردم ، سال 98بهمن ماه خریدم درطول دوره واگیرکرونا استفاده ای نداشتم .باید همون 1400عوض میکردم .کلا دوام اشون پایین هست
علی :
3 0
دنا من دارم خیلی راضیم
رهگذر تنهذ :
4 2
*یکی از دوستان در سایتی حرفی منطقی گفته بود که بنام خودش هم نقل قول میکنم: Yavar1 اسفند 3, 1401 در 11:42 ق.ظ دوست گرامی، ممنون از نظرتون؛ تمام نکاتی که گفتید درسته و همونطور که در انتهای نوشته بهترین لاستیک ایرانی به اون اشاره شد، تفاوت زیادی بین کیفیت لاستیک‌های داخلی و خارجی (برندهای معتبر) وجود داره. اما چند نکته هم هست که باید درنظر بگیرید: عمده مشتریان لاستیک‌های ایرانی، مالک خودروهایی مثل خاندان پراید و سلسله پژو و دودمان سمند هستند با رینگ‌های 13 و 14 و 15 هستند که تقریبا هیچ شرکت معتبری، اونها رو توی خط تولیدش نداره. تایرهایی مثل سایز 165/54R13 و 175/70R13 لاستیک‌هایی هستند که با توجه به ابعاد، استفاده اون‌ها سال‌هاست که منسوخ شده و هیچ خودروساز درست و درمونی، اون‌ها رو روی ماشینش نصب نمی‌کنه. نمونه‌های موجود این سایزها هم اکثر برندهای چینی هستند که تولیدکننده‌هاشون، با سفارش 10000 حلقه، اسم موردنظر شما رو روش حک می‌کنن. کیفیت مواد اولیه درستی هم ندارن، پس برای این ماشین‌ها، لاستیک ایرانی بهتره. یه نکته دیگه هم اینه که اکثر تایرهای وارداتی، برای ورود به بازار یه دوره چندین ماهه رو طی می‌کنن، چون ورود نمونه‌هایی که مشابه داخلی داره هم رسما” ممنوعه، پس از روش‌های نامناسب برای حمل اون‌ها (جاساز کردن توی تایرهای سنگین با لوله کردن تایر) استفاده می‌شه که به سیم‌های داخل تایر ضربه زده و ممکنه باعث ترکیدن ناگهانی اونها بشه.به عنوان مثال یه لاستیک که بخواد از کره وارد ایران بشه، از زمان ثبت سفارش، تا تخصیص ارز، حمل، ترخیص، حمل به انبار، فروش به بنکدار، فروش به پخش کننده و فروش به توزیع کننده (لاستیک فروش) یه 1 سالی درگیره و شما در حالت عادی توی سال 2023 کم پیش میاد که بتونی یه لاستیک با تاریخ تولید 2023 پیدا کنی. نکته دیگه هم اینه که توی این شرایط اسف‌بار اقتصادی، 500هزار تومان هم برای خیلی‌ها، کلی پوله و می‌تونن به یه زخمی توی زندگیشون بزنن. پس لاستیک ایرانی می‌خرن. خیلی‌ها هم که ماشین‌هاشون سایزهای بزرگتر از 16 داره و قیمت میلیاردی داره، به دلیل قیمت بالا لاستیک خارجی و تبدیل شدن بسیاری از ما به میلیاردرهای فقیر توانایی خرید رو ندارن. اما در کل برای ماشین‌های ایرانی، تایر ایرانی بسته به نوع رانندگی و نحوه کنار اومدن با خندق‌ها موجود در جاده همونطور که گفتید 9 ماه تا 1 سال مثل لاستیک خارجی کار می‌کنه، عمر لاستیک ایرانی هم همینقدره…
فرهاد :
1 5
به نظر من دنا از همه بهتره
:
10 2
فقط کویر
:
2 0
البته کیفیت لاستیکهای ایرانی در یک رده هست.چقدر خوب شرکتها ایرانی باشرکتها کره رقابت کنند.می تونند بهترین باشند.
حمید :
8 1
ولی با توجه به تجربه ای که دارم کویر تایر کیفیت بهتری داره
حجت :
3 2
همه این لاستیکا رو امتحان کردم بهترینش و نرمترینش کویر بود و از نظر دوام کارکرد زیاد مخصوصا برای تاکسیها بارز و گلدستون طرح گلدستون دقیقا شبیه نکسن هست فقط تنها ایرادش سفتی دیواره لاستیکش هست کوبش ایجاد میکنه
قربانی :
3 6
فقط یزد تایر۸سال کارکرد.ایران تایر روش انداختم بعد یکسال باسرعت۶۰تا توحرکت چرخ جلو ترکیدش بدبخت شدم ۲تا رینگ و۲تالاستیک واکسل عقب ودرب عقب نابودشدن علی برکت الله
هادی :
5 1
سلام به همه تولید کنندهای محبوب کشورم درکل میگم همه بدونن مواد اولیه که تهیه میشود همه شرکتها و سازنده الاستیکها از یک مواد استفاده میکنن عمر و کیفیت تایر فقط راننده تو رانندگی هستش اگر راننده همش جاده های خاکی و پر از سنگهای تیز برانده طی کنه هیچ تایری عمر زیادی نمیکنه خب از نظر من بارز و ایران تایر در حاضر بیشتر از تاریخ مصرفشون کار دادن ایران تایر امسال بهترین کیفیت زده ولی هنوز شناخته نشدن هادی هستم از اهواز
:
0 1
درود بر شما از راهنمایی شما سپاسگزارم 🌹
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
7 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()